maandag 12 januari 2009

Ding 10. Social bookmarking en Delicious

Dit vind ik nu echt handig! Eén plek voor je Favorites, altijd en op elke computer beschikbaar. Een nadeel is dat het Taggen een 'persoonlijke' aangelegenheid blijft.

  • Fouten sluipen erin, als hoofd- en kleine letters gebruikt worden voor hetzelfde woord.
  • Wat de ene gebruiker een treffende tag vindt, hoeft voor een ander niet te gelden. Waardoor je uiteindelijk alsnog interessante sites mist.

Maar goed, is dat niet inherent aan ons vak?

Voor zowel privé doeleinden als voor de bibliotheek is Delicious prettig! Als MIA is het praktisch te weten welke sites door de collega MIA's gebruikt worden. Vooral voor een beginnende MIA als ik en bijvoorbeeld MIA's in worden. Via Delicious maak je gebruik van de elkaars hulpmiddelen zonder elkaar ervoor lastig te hoeven vallen.

Iedereen heeft tenslotte wel een site waarvan men vindt dat iedereen het moet gebruiken!

Ik zie mogelijkheden....

Bewust nog geen nieuwe websites aan het 23 Dingen account toegevoegd. Wel heb ik een eigen account aangemaakt met alle sites die ik tot nu toe heb bezocht en gebruikt voor 23 Dingen.
Het heet.. (hoe kan het ook anders).. gadoor

1 opmerking:

Unknown zei

Zie ik hier een bibliothecaris schrijven...;-) Je zult het zien bij Ding 21 hoe juist de veracheidenheid aan tags de terugvindbaarheid van informatie juist kan bevorderen.