woensdag 14 januari 2009

Ding 15. Podcasts

Net als 'uitzending gemist' zijn podcasts ook erg handig.

Persoonlijk vind ik Edwin Evers erg grappig en ontspannend om naar te luisteren. Via Gespod heb ik me op zijn programma geabonneerd. Nu zie ik echter alleen interviews in mijn netvibes binnenkomen. Is het niet mogelijk om een hele uitzending te beluisteren?
Natuurlijk heb ik ook 'Iedereen leest' podcast in Netvibes geplaatst. Altijd boeiend te horen hoe iemand zijn of haar favoriete boek beschrijft.

DOK doet het trouwens geweldig goed! De stie is werkelijk doorspekt met allerlei features. Je kijkt je ogen uit. Voor Bibliotheek Bollenstreek zie ik ook zeker mogelijkheden. Veel leden zijn geïnteresseerd in recensies. Waarom bieden we dan niet een podcast als 'Iedereen leest' aan?
Het zou helemaal geweldig zijn om recent gepubliceerde boeken op z'n manier onder de aandacht te brengen. Nieuwe aanwinsten even extra tonen via de site lijkt me ook alleen maar goed, omdat je aan toont dat je 'bij' bent. Maar goed, dat heeft niet direct met podcasts te maken.....

2 opmerkingen:

avondster zei

Ik denk dat alleen de hoogtepunten van Edwin Evers via podcast te beluisteren zijn.

Leuke site trouwens, "Iedereen Leest", ik vind het tabelletje met "in the mood" ook erg leuk gevonden. Kan je aangeven in welke stemming je bent, en je krijgt een lijstje boeken dat daarbij past.

Unknown zei

De site van DOK is een voorbeeld voor velen, maar toont gelijk ook iets aan. Nm. dat het blijkbaar erg lastig is om regelmatig een podcast te produceren. Er ligt duidelijk geen prioriteit, men heeft het druk en dan blijft dit soort zaken liggen. En dat is een les voor veel dingen die jullie leren in deze cursus. Denk er niet te lichtzinnig over, maar bed dit soort zaken goed in. Maak duidelijk afspraken over wie, wat, wanneer doet en wie het overneemt bij ziekte of anderszins. Heb je dat niet duidelijk, begin er dan niet aan.