vrijdag 30 januari 2009

Ding 23. Evalueer

Om antwoord te geven op de vragen..

Wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
Flickr staat voor mij op nummer 1. Inmiddels heb ik het ook al voor de bibliotheek kunnen gebruiken. Dat maakt het voor mij extra leuk! Ook Last.fm was genieten in de snoepwinkel.

Wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
Het programma heeft me doen inzien dat je echt buiten de box moet denken, wil je als organisatie mee kunnen met de tijd. Te veel tijd besteden aan het nadenken of iets nieuws zin heeft, zal mag ook meer losgelaten worden. Tot op zekere hoogte natuurlijk. Daar een gulden middenweg in vinden, dat zal inderdaad een cultuur- èn denkomslag vergen. Maar wie weet, de wil is er in ieder geval bij velen.

Waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Ondanks het gemopper vooraf, heb ik heel veel collega's langzaam maar gestaag enthousiast zien worden. Dat daarnaast heel veel Dingen direct in de praktijk zijn gebracht, heeft mij positief verrast. Zoals ik net als schreef, de wil is er, de tijd is er uiteindelijk voor gemaakt. Nu de 'eindinvulling' voor de bibliotheek als geheel nog. Ik zie mogelijkheden!

Wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik ben door 23 Dingen met veel nieuwe onderwerpen in contact gekomen. Ook zie ik duidelijk dat 'the sky the limit' is, maar zó ver buiten de box kijken wat er allemaal mogelijk is....dat gaat het (nog) niet worden.

“23 Dingen was voor mij een ontdekkingsreis, waarbij ik mijn oogkleppen thuis gelaten had"

3 opmerkingen:

Unknown zei

Toch nog even gelezen na vanmorgen.
Fijn dat je 't vanochtend nog hebt kunnen afrionden; en we zien elkaar in het web2.0-groepje.

Leuk dat je enthousiast bent!

Unknown zei

Gefeliciteerd! Jouw blog als toetje afgelezen na een leuke afsluitingsbijeenkomst. Leuk dat je verder gaat denken in het de 2.0 groep. De vibes die er nu heersen met je vast zien te houden en om gaan zetten in praktische oplossingen! Succes daarmee!

avondster zei

Over toetjes gesproken, ik heb de foto's van de taart op mijn weblog gezet.