dinsdag 20 januari 2009

Ding 17. Bekijk een Web 2.0 site naar keuze

De Web 2.0 site die ik heb bekeken is Trivago. Trivago is een online dienst voor reizigers die op zoek zijn naar advies over hun reisbestemmingen. Bezoekers krijgen informatie en worden geholpen om geïnformeerde keuzes te maken over hun reizen.

Het ziet er erg aanlokkelijk uit en werkt prettig. Met behulp van een wereldkaart kun je steeds verder inzoomen op de mogelijke plaats van bestemming. Hoe dichterbij je komt, hoe duidelijker het wordt of een van de communityleden al op deze bestemming is geweest. De ervaring van anderen is een betere informatiebron dan een reisgids. Daarin ziet alles er goed en mooi uit. Een Web 2.0 site die mij persoonlijk aanspreekt!!!! Ik zie voor deze site geen toepassingsmogelijk voor de bibliotheek. Ook wel eens lekker... ;-)

Wat ik eigenlijk zocht heb ik niet kunnen vinden:
een Web 2.0 site met de mogelijkheid

  • je eigen boeken te catalogiseren,
  • te lezen wat anderen mooie boeken vinden,
  • wat de nieuwste publicaties zijn of de boeken die net in de winkel liggen
  • top 10 meest verkochte boeken
  • IN NEDERLAND

Er zijn heel wat sites te vinden die enkele wensen bevatten, maar ik heb er geen enkele kunnen vinden die alles combineert. Wel kwam ik in de tussentijd een geweldige blog tegen, met heel veel informatie over boeken inclusief recensies. Ik heb deze blog dan ook direct op mijn blogsite geplaatst. Top!

3 opmerkingen:

Unknown zei

hoi Door,

Bij Ding 18 zal je je helemaal kunnen uitleven, als jij met je boeken aan de gang wil, maar dat zal je inmiddels misschien wel ontdekt hebben, want je gaat als een speer.
veel plezier!

Unknown zei

Trivago is inderdaad een mooi voorbeeld van een site die zich laat voeden door reacties en recensies van gebruikers. Inderdaad beter dan de opgeklopte pr-praat van de verkopers. Hier zie je eerlijke meningen. Ik ben altijd wel benieuwd hoe men voorkomt dat hotels zelf de stemming kunnen beïnvloeden.

Anoniem zei

Hallo,

Alle beoordelingen die toegevoegd worden op www.trivago.nl worden gecontroleerd door ervaren gebruikers en/of trivago medewerkers.
Verder kunnen we het e-mailadres van de persoon die de beoordeling schreef zien. Vaak gebruiken hoteliers namelijk hun eigen zakelijke e-mailadres.
Als we zien dat een hotelier een beoordeling heeft geschreven, dan verwijzen we ze naar
onze gratis hotelierportaal waar ze, als ze dat willen, op beoordelingen van gebruikers kunnen reageren.

http://www.trivago.nl