maandag 12 januari 2009

Ding 14. Instant Messaging - probleem!!

HULP - Snelle reactie gewenst

Sinds het begin van 23 dingen heb ik een probleem. Ik heb mij per ongeluk aangemeld bij Gmail met mijn Bibliotheek Bollenstreek mailadres. Onder dit mailadres is mijn blog te bereiken. Daarna heb ik een aparte Gmail-account geopend. Nu heb ik voor verschillende oefeningen de combi Gmail en blog nodig. Dit heb ik dus niet. Hoe kan ik toch deze oefening maken, zonder dat ik deze link tussen beide heb? Mijn coach weet hiervan maar we konden het samen niet oplossen. Tot nu toe was het ook niet zo'n probleem. Met met het chatvenster kom ik nu toch in de problemen. Graag een reactie!

6 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vrees dat ik het probleem niet helemaal kan doorgronden. Maar, wat je kunt proberen is in Blogger klikken op mijn account en daar je Gmailadres toevoegen.
Ik ben donderdag de 15e 's middags in Oegstgeest, wellicht kun je het me dan laten zien.

avondster zei

Zoals ik het snap is het probleem als volgt:

- Nieuwshonger heeft een blog aangemaakt en als emailadres haar werkadres opgegeven.

- Daarna heeft ze een gmailadres aangemaakt.

- Nu wil ze graag haar blog koppelen aan haar gmail-account ipv haar werk-account.

Ik heb vanavond nog een tijdje in de help-functie van Blogger zitten zoeken, en ik denk dat ik hier de oplossing heb gevonden: How do I move a blog between accounts?


Misschien weet Probiblio of dit echt de juiste manier is?

Unknown zei

Dan denk ik dat je je profiel moet bewerken. Ga bij instellingen naar rechten. Klik op de gebruikersnaam en klik in het volgende venster op Profiel bewerken. In het venster wat verschijnt wijzig je het mailadres. Alle mededelingen zullen nu naar dat andere adres verzonden worden.

Unknown zei

Ik heb een filmpje gemaakt: http://screencast.com/t/YkNJOxza

Ga door! zei

Allereerst, helaas kan ik er morgen in Oegstgeest niet bij zijn.

Ik heb de stappen gezet naar profiel bewerken en zie het volgende:
Gebruikersnaam = dakerboom@bibliotheekbollenstreek.nl
E-mailadres = akerboomdorine@gmail.com
Weergavenaam = Ga door!
Zit hem daar de crux? Heb ik 'gewoon' een suf gebruikersnaam ingesteld? Maar hoe krijg ik dan toch de andere Google mogelijkheden geïmplementeerd?

Unknown zei

Het spijt me, ik kan dit van afstand niet voor je oplossen. Heb het niet eerder aan de hand gehad en kan het ook niet nadoen.