zondag 25 januari 2009

Ding 19. Sociale netwerken

Zelf ben ik al enige tijd lid van Schoolbank, Hyves en LinkedIn. Makkelijk te vinden onder mijn niet 'Ga Door' naam!;-) Met name de laatste twee zijn handig om in contact te blijven met ex-collega's en ex-studiegenoten. Ook is het een ideale manier om bij te blijven wat de sociale en zakelijke ontwikkelingen betreft. Zowel Hyves als LinkedIn sturen je steeds een mail als er veranderingen zijn. Nu zit ik niet altijd te wachten op de melding van een kennis dat de kat ziek is, zoals nog wel eens met Hyves het geval is. Wat wel interessant is al een ex-collega van baan veranderd is bijvoorbeeld. Je blijft op de hoogte, ideaal!

De mogelijkheden voor de bibliotheek zijn me nog niet helemaal duidelijk. Op professioneel vlak wel. Mocht je een collega zoeken, dan kan je prachtig je LinkedIn-contacten benaderen. Maar verder.... daar zou ik het graag nog eens over hebben......

1 opmerking:

Unknown zei

Het lijkt me inderdaad goed als we daar eens over praten. Waarom de bibliotheek op Hyves terug te vinden moet zijn en wat gebruikers daar verwachten van de bibliotheek. Heb je wel eens gezocht naar bibliotheken die op Hyves aangesloten zijn? De resultaten zijn heel wisselend. Wel leerzaam.