maandag 12 januari 2009

Ding 13. Online kantoortoepassingen en andere tools

Google Docs werkt praktisch, je hebt het snel onder de knie. Wel vind ik het jammer dat je voor het oefenen iemand anders nodig hebt.

Het grote voordeel van Google Docs is dat je als 'owner' goed overzicht hebt in wat er allemaal met het document gebeurd èn de touwtjes in handen houdt. Ideaal is ook dat je met Tools - Revision history ziet hoeveel versies er inmiddels zijn en wie er wijzigingen hebben aangebracht. Vervolgens kun je door verschillende versies met elkaar te vergelijken precies zien wat er door wie is aangepast.

Als oefendocument heb ik de logopedische stemfolder gebruikt. Nu weet iedereen meteen wat je wel en beter niet moet doen voor een optimaal stem-resultaat. Altijd handig!

Vraag:
Is dit Google Docs-document inderdaad voor iedereen te lezen? De lezers van mijn blog krijgen het artikel in feite toegestuurd, maar hoe kunnen anderen (zonder dat ik hen hiervan bericht) dit artikel lezen?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het ligt er aan hoe je het document ter beschikking stelt. Stel je het voor iedereen open dan kan iedereen het terugvinden met bijvoorbeeld Google. Je kunt ook het document aan een beperkt aantal mensen laten lezen. Van hen moet je dan wel het mailadres weten.

avondster zei

Hoi!
Ik heb het document dat je met mij hebt gedeeld, bewerkt. En daarnaast een nieuw testdocument aangemaakt en met jou gedeeld. Kan je ook even zien hoe het andersom werkt.
Groetjes, Avondster